Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 60 minit
Tahun : 3 Bijak
Jumlah murid : 30
Bidang : Nombor dan Operasi
Tajuk : 2. Tambah dalam lingkungan
10 000
SK : 2.1 Menambah sebarang
dua nombor
SP :
Pada akhir proses pengajaran dan pembelajaran, murid berupaya untuk,
Menguasai : Menambah sebarang dua nombor hingga empat
digit tanpa mengumpul semula untuk 10
soalan
Tidak Menguasai : Menambah sebarang dua nombor hingga tiga
digit tanpa mengumpul semula untuk 5 soalan.
Pengetahuan Sedia
Ada : Murid pernah melakukan operasi
penambahan semasa pelajaran lepas
Penerapan Nilai : Bekerjasama
Kemahiran Berfikir :
Menjana Idea, Banding Beza
Bahan Bantu
Mengajar : Kertas A4, Carta
NilaiTempat, Carta Silang Kata, Straw dan lembarankerja
Fasa
|
PERDANA (24 MURID)
|
LINUS (6 MURID)
|
MASA
|
Persediaan Murid
Set Induksi
|
AKTIVITI BERSAMA
Contoh Aktiviti : Menyebut Fakta Asas : “Oral Drill” / Latihan LISAN
Conntoh
Aktiviti : Bercerita / “Role Play” berkaitan tajuk atau kemahiran
|
5 minit
|
|
Pengenalan
|
AKTIVITI BERSAMA
Penerokaan
berserta contoh (Aktiviti Berkumpulan)
|
10
minit
|
|
Perkembangan I
(Dengan bimbingan Guru)
|
AKTIVITI MURID PERDANA
(Aktiviti
Berkumpulan / Berpasangan)
|
AKTIVITI LINUS
(Aktiviti
Berkumpulan / Berpasangan)
|
15 minit
|
Perkembangan II
(Tanpa atau kurang dibimbing oleh Guru)
|
AKTIVITI LINUS
(Aktiviti
Berkumpulan / Berpasangan)
|
15 minit
|
|
Pengukuhan dan Latihtubi
|
AKTIVITI INDIVIDU
|
10 minit
|
|
Penutup
|
Imbas
Semula , Penekanan Konsep, PopKuiz,
Soalan KBAT
|
5 minit
|
|
|
Murid Menguasai / KSSR :
________________________________________________________
Murid Tidak Menguasai LINUS / Program LINUS :
________________________________________________________
|
No comments:
Post a Comment